تقویت سیستم ایمنی بدن با منابع غذایی ویتامین ث

این روزها همه در جستجوی مواد غذایی و خوراکی هایی هستند که نیاز بدن به ویتامین و املاح را تامین کرده و سیستم ایمنی و دفاعی بدن را در برابر ویروس کرونا، مقاوم سازد.

یکی از ویتامین هایی که در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر بسزایی دارد ویتامین ث (Vitamin C) است.

ویتامین ث بیشتر از همه در فلفل قرمز و سبز، و سپس به ترتیب در آب پرتقال، مرکبات، کلم بروکلی و بروکسل، طالبی، توت فرنگی و آب گوجه فرنگی وجود دارد.

یادتان باشد نگهداری طولانی مدت، پخت طولانی مدت، مایکروویو کردن و بخارپز کردن، هم چنین جوشاندن بیش از اندازه، باعث کاهش محتویات ویتامین ث مواد غذایی می شود. بنابراین سعی کنید مواد حاوی ویتامین ث را به صورت خام استفاده کنید. البته با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و شستشوی مربوط به شرایط ویروس کرونا.

خانم ها و آقایان بزرگسال روزانه به ترتیب 75 و 90 میلی گرم ویتامین ث نیاز دارند. اگر سیگار می کشید، بدن شما 35 میلی گرم بیشتر از افراد غیر سیگاری به ویتامین ث نیاز دارد.

مصرف روزانه 5 سهم میوه و سبزیجات، 250 میلی گرم ویتامین ث به بدن می رساند. هر سهم میوه معادل 1 عدد میوه متوسط یا 1 لیوان سبزیجات خام است.

هنوز هیچ مطالعه ای درباره اثر مصرف قرص های ویتامین در پیشگیری و درمان کرونا،‌ انجام نشده است. پس توصیه می کنیم دریافت ویتامین ث را از طریق خوردن مواد غذایی انجام داده و از مصرف قرص های ویتامین ث بدون مشورت با متخصص تغذیه یا پزشک خود، پرهیز نمایید.