5 استراتژی ساده ولی مهم برای کاهش وزن + اینفوگراف

اینفوگراف این مطلب را از اینجا دانلود کنید.
می‌خواهید تا شروع سال جدید وزن خود را کم‌تر کنید اما بارها رژیم گرفته‌اید، وزن کم کرده‌اید و مجددا افزایش وزن داشته‌اید. این شرایط شاید ناامید کننده باشد اما خبر خوب این است که شما می‌توانید بدون بازگشت وزن، در زمان معقول و با حفظ سلامتی نیز لاغر شوید. این نیازمند یک برنامه ریزی بلند مدت و همراهی ما با شماست. برای کاهش وزنی موفق در کنارتان خواهیم بود.
در اینجا به 5 استراتژی ساده برای کنترل وزن اشاره می‌کنیم:

  • یادداشت دریافت غذایی روزانه؛

با این کار، شما بیش از همیشه مراقب دریافت غذایی روزانه خود خواهید بود و مشکلات تبعیت از برنامه غذایتان زودتر مشخص خواهد شد. این کار، سرعت کاهش وزن شما را بیشتر خواهد کرد. شما می‌توانید برای این کار، از نرم‌افزاهای موجود در بازار جهت ثبت دریافت روزانه خود نیز استفاده کنید.

  • از ترازو استفاده کنید؛

ترس را کنار بگذارید و حین رژیم کاهش وزن در یک بازه زمانی منطقی (طبق نظر متخصص خود و یا به طور متوسط یک تا دو بار در هر هفته) خود را وزن کرده و عدد وزن را ثبت نمایید. با اینکار، اهمیت شما به رژیم غذایی بیشتر خواهد شد.

  • در خانه غذا بخورید؛

بیشتر در خانه غذا بپزید و مصرف غذاهای آماده بیرون را به حداقل برسانید. در هر وعده غذای بیرون، به طور متوسط 200 کالری بیشتر از آنچه در یک وعده غذایی اصلی در خانه می‌خوریم، کالری دریافت خواهیم کرد. این مسئله به دلیل نوع روغن، میزان آن و نمک اضافی می‌باشد. پس کالری اضافی را از برنامه خوردن خود حذف کنید.

  • اندازه بشقاب غذایی خود را بدانید؛

امروزه اندازه سهم خوردن وعده‌های غذایی اصلی ما بیشتر شده، چرا که بشقاب‌های غذایی و پرس‌های غذایی ما بزرگ‌ترشده است و همین مسئله ساده به خوردن و نوشیدن بیشتر و در نتیجه دریافت کالری اضافی کمک خواهد کرد. سهم‌ها و بشقاب‌های غذایی‌تان را متعادل نگه دارید.

  • تلویزیون را خاموش کنید؛

کنترل تلویزیون را بردارید و آن را خاموش کنید! اکنون به دو مسئله توجه کنید، در آرامش و با تمرکز، بدون تماشای تلویزیون به خوردن بپردازید و با  کاهش ساعات تماشای آن، زمان بیشتری را برای تحرک در نظر بگیرید.
اینفوگراف این مطلب را از اینجا دانلود کنید.