بایدها و نبایدها حین رژیم کاهش وزن یا لاغری  

 
آیا خودم را حین رژیم لاغری، وزن کنم؟
بلی،
کنترل وزن حین رژیم کاهش وزن کمک کننده است. لازم است پایش وزن حداقل یک بار در هر هفته انجام گیرد. فقط به خاطر داشته باشید با بالا و پایین شدن وزن دچار استرس نشوید. وزن با تغییر میزان آب بدن دچار نوسان های مقطعی می شود.
 
محدود شدن دریافت کدام نوع چربی ها حین رژیم لاغری کمک کننده است ؟
چربی اشباع،
بدن ما به چربی نیاز دارد و وجود چربی ها در وعده‌های غذایی اصلی باعث سرکوب اشتها می شوند. هرچند در رژیم لاغری حذف یک گروه از مواد غذایی به تنها یی موثر نیست؛ اما نوع چربی دریافتی در کنترل وزن تاثیر زیادی دارد. مصرف کره و غذاهای فرآوری شده را حذف کنید و در رژیم خود از روغن زیتون، روغن ماهی، آووکادو و سهم کمی از مغزها استفاده کنید.
 
بهترین مایع جهت کمک به کاهش وزن چیست و بهترین زمان دریافت آن چه زمانی است؟
نوشیدن آب،
خصوصاً قبل از صرف غذای اصلی(۳۰دقیقه)، به حس پری کمک می کند و در کاهش سهم غذای مصرفی موثر است. مطالعات نشان داده‌اند سرعت کاهش وزن در افرادی که قبل از صرف غذای اصلی آب نوشیده اند بیشتر بوده است.
 
آیا وقتی در وعده نهار پرخوری می کنم، باید وعده شام را حذف کنم؟
خیر،
نیازی به حذف شام نیست. وقتی در حال تلاش برای لاغر شدن هستید، نباید وعده ای را از برنامه غذایی خود حذف کنید. این کار ریزه خواری را در افزایش می دهد و سطح انرژی بدن افت می کند.
 
چه مدت زمانی لازم است تا حس سیری حین صرف وعده غذایی ایجاد شود؟
مدتی طول می‌کشد تا بعد از دریافت غذایی و در حالی که از خوردن لذت می برید، مغزتان فرمان سیری را صادر کند. پس هر چه سرعت خوردن شما کندتر باشد حس سیری بیشتر ایجاد می شود.
 
چرا باید دفترچه یادداشتی برای ثبت دریافت غذایی خود داشته باشم؟
ثبت دریافت غذایی روزانه در کنترل کالری موثر است و کاهش وزن را دو برابر می کند. آگاهی داشتن نسبت به دریافت غذایی روزانه باعث کنترل بهتر دریافت غذایی می شود و برای صرف سایر مواد تا انتهای روز الگوی بهتری خواهید داشت.
 
در رابطه با غذاهایی که کالری بیشتری دارند اما خوردنش را دوست دارم حین رژیم لاغری چه کنم؟
حذف نکنید،
برای این دسته از مواد بازه زمانی خاص و مقدار خاصی تعیین کنید و حین رژیم از دریافت آن‌ها غافل نشوید. عدم دریافت طولانی مدت آن‌ها باعث ولع خوردن نسبت به آن دسته از مواد حذف شده خواهد شد.
 
برای کاهش وزن بیشتر،  کم خوابی موثر تر است یا بی خوابی؟
۷ تا ۹ ساعت خواب برای سلامت وزن توصیه شده است.
کم خوابی با ایجاد اختلال هورمونی باعث افزایش گرسنگی و عدم ایجاد حس سیری به موقع خواهد شد.