خوردنی‌هایی که سلامتی قلب ما را تضمین خواهند کرد + اینفوگرافیک

اینفوگرافیک این مطلب را از اینجا دانلود کنید
رژیم غذایی یکی از کلیدهایی است که بر عوامل خطر بیماری قلبی تاثیر خواهد گذاشت و خطر بروز بیماری را کم خواهد کرد. در زیر به برخی از اقلام موثر در سلامت قلب اشاره می‌کنیم:
چربی
یکی از عوامل تاثیر گذار روی افزایش چربی خون چگونگی کیفیت چربی دریافتی است. رژیم‌های پرچرب و حاوی چربی‌های ترانس سطح کلسترول خون را افزایش می‌دهند (مانند فست فود، کیک‌ها و پنیر‌های چرب). از طرفی، مصرف اسید‌های چرب غیراشباع، چند اشباع و تک اشباع مانند آنچه در مغزها، ماهی و زیتون یافت می‌شود، محافظ قلب هستند.
سدیم
پرفشاری خون یکی از عوامل خطر مهم برای بیماری‌های قلبی عروقی است. پیش‌بینی شده است اگر مصرف نمک به میزان 1 گرم در روز کاهش یابد، احتمال بروز بیماری قلبی و پرفشاری خون تا 50% کاهش می‌یابد.
میوه‌ها و سبزی‌ها
مصرف رژیم غذایی حاوی میوه و سبزی تازه محافظ قلب شماست. مطالعات نشان داده‌اند 20% بروز بیماری‌های قلبی عروقی به دلیل مصرف پایین میوه و سبزی بوده است.
غلات کامل
غلات کامل تصفیه نشده حاوی فیبر، اسید فولیک و ویتامین‌های گروه ب فراوانی است که همگی محافظ اصلی سلامت قلب و عروق هستند.
ماهی
در جوامعی که مصرف ماهی بالاست، آمار مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی به دلیل نوع چربی موجود در ماهی  بسیار پایین است.
آجیل
مصرف مداوم آجیل، خصوصاً اگر خام باشد، خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. مغزها حاوی اسیدهای چرب ضروری برای سلامت هستند.
سویا
شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سویا سطح لیپید خون را کاهش می‌دهد. یک مطالعه نشان داد مصرف 47 گرم پروتئین سویا حدود 9% از کلسترول تام را کاهش می‌دهد.
اینفوگرافیک این مطلب را از اینجا دانلود کنید