9 نکته کلیدی درباره افزایش متابولیسم بدن

اینفوگراف این مطلب را از اینجا دانلود کنید.
اکثر افرادی که رژیم کاهش وزن می گیرند به دنبال راه کارهایی برای افزایش سوخت و ساز بدنشان هستند تا بتوانند از رژیم نتیجه بهتری بگیرند.
برخی از افراد سوخت و ساز بالایی دارند و برخی برعکس. سوخت و ساز بدن وابسته به شرایط ژنتیک، سنی و جنسی  ماست. به جز این سه بخش که تغییر ناپذیر هستند، عوامل محیطی زیادی روی میزان سوخت و ساز بدن ما تاثیر می گذارند. به موارد زیر دقت کنید:
نوشیدن آب:
آب در بدن به کالری سوزی بیشتر کمک می‌کند. افرادی که میزان آب بدنشان پایین است سوخت و ساز پایین‌تری دارند. تا می‌توانید از کم‌آبی بدن پیشگیری کنید و فراوان آب بنوشید.
ورزش کردن:
داشتن درصد بالای عضله در بدن، کمک می‌کند بدن سوخت و ساز خوبی را تجربه کند. افرادی که درصد عضلات بالاتری دارند نسبت به سایر افراد متابولیسم پایه بالاتری دارند. از طرفی انجام ورزش‌های هوازی در افزایش سوخت و ساز بدن بسیار موثر هستند. تا می‌توانید ورزش کنید.
مصرف وعده غذایی کم حجم:
چگونگی حجم وعده غذایی در میزان سوخت و ساز بدن موثر است. افرادی که وعده‌های حجیمی مصرف می‌کنند با افت سوخت و ساز مواجهه می‌شوند. بهتر است حجم وعده‌های غذایی خود را کاهش دهید و تعداد دفعات مصرف آن را افزایش دهید تا بدن عملکرد مناسب‌تری داشته باشد. تا می توانید وعد‌ه‌های غذایی‌تان را کم حجم کنید.
مصرف مواد غذایی تند:
مصرف ادویه‌های تند در وعده‌های غذایی به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. تا می‌توانید فلفل سبز و فلفل قرمز مصرف کنید.
رژیم غذایی متعادل:
رژیم غذایی متعادل حاوی درصد مناسبی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی است. این تناسب در حفظ متابولیسم بدن موثر است. گنجاندن سهمی از مواد پروتئینی مانند حبوبات، تخم مرغ ،پنیر، لبنیات کم‌چرب، ماهی و بوقلمون در برنامه غذایی موثر است. تا می توانید از رژیم‌های غذایی با حذف گروه غذایی خاص پرهیز کنید.
نوشیدن قهوه:
اگر از نوشیدن قهوه لذت می‌برید، به مصرف آن اهمیت بیشتری دهید و از فواید مصرف آن بهره‌مند شوید. مصرف متعادل قهوه در افزایش سوخت وساز بدن، کاهش خستگی و افزایش عملکرد بدن حین ورزش کمک می‌کند. تا می‌توانید از نوشیدن قهوه لذت ببرید.
نوشیدن چای سبز:
نوشیدن چای سبز به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند. ماده موثره موجود در این چای کاتچین است که در افزایش متابولیسم پایه بدن کمک کننده است. تا می‌توانید از نوشیدن چای سبز لذت ببرید.
رژیم‌های بسیار کم کالری:
اگر در مدت زمان طولانی از رژیم‌های خیلی کم کالری تبعیت کنید، سوخت و ساز بدنتان افت شدیدی می‌کند و با یک سفر، یک خوردن معمول و منطقی و یا با رها کردن رژیم افزایش شدیدی در وزن شما رخ خواهد داد. تا می‌توانید از رژیم‌های کم کالری پرهیز کنید.
کاهش و افزایش وزن مداوم:
بارها رژیم گرفتن و کاهش و افزایش مداوم عدد وزن، از جمله مواردی است که سوخت و ساز بدن را بسیار کاهش می دهد و به همین دلیل پس از بارها رژیم کاهش وزن، بدن به رژیم پاسخ مناسبی نمی‌دهد و سرعت کاهش وزن کمی را تجربه خواهید کرد. از بارها رژیم گرفتن دست بکشید و یک‌بار و به صورت اصولی وزن خود را کم کرده و پس از آن با رعایت دوره رژیم ثبات وزن، وزنی که کم کرده‌اید را ثابت نگاه دارید و رژیم کاهش وزن را کنار بگذارید. تا می‌توانید به ثبات وزنی که کم کرده‌اید فکر کنید.
اینفوگراف این مطلب را از اینجا دانلود کنید.